tisdag 15 april 2008

LINKÖPINGSRESAN ( 7 ) 15 APRIL 2008

Här kommer bilder innefrån Sätra Skola och klassrummen först blev rundvisade in i klassrummet där min jag gick i 1 - 2an men nu mera så husera alltså 5-6an allra längst ned på bottenvåningen och granne med 3-4an det skl B - Form i Sätra Skola. Här gick min Lillebror och jag och vi bodde mitt emot skolan. Men se här sitter inte Ylva Pettersson utan Enhetschef Marina Levinsson Omsorgsfunktionen Jönköpings Kommun har fått hoppat in extraknäcka i Linköpings Kommuns och Sätra Skola ja titta där vilka busiga elever hon har i klassen eller vad sägs om Bengt Nordström med Röda Halsduken och den busiga Mattias Melin där som alltid busar i klassen . Här finns bilder på Sätra Skolas Gymnastiksal och Trä och Metallsjlöd där som byggdes när Sätra Skola byggdes 1940 . Och här har Brokinds Skola också sin Trä och Metallslöjdsundervisning .

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vad rolgt Andreas att få se bilderna från Lindköping. Det var kul att få se klassrummet du satt i när du gick på skolan. Men jag har en fråga. Om Bengt varit olydig någon gång under sin skoltid så dom fick dra honom i örat. Mvh din vän Mattias Melin

Anonym sa...

Roligt att se din barndoms miljöer!!

"Fröken", (Marina), ser helt tagen ut... Kanske inte så konstigt (?), med eleven Bengt i klassen!!

Katarina

Anonym sa...

Så går det om man sitter med ytterkläderna på inne i klassrummet!!! Fy skäms!

Leifs foton sa...

Ja att Mattas fick leka lärare och ta Bengt i örat kam jag förståe att herr Melin tyckte var kul Bengt hade tydligen ochså roligt på bild vad jag förstår.Vad du en
snäll påg i skolan Andreas eller var du lagom busig.Jag tror alla
har varit lite busiga till mans.Men det var mycket trevligt att se bilderna från leffe farbror
blå tut i rutan på er Leffe.